23948sdkhjf
Del siden
Tilbydes

EDI (Electronic Data Interchange)

Udløber
7. november 2024

HVAD ER EDI?
EDI står for Electronic Data Interchange eller elektronisk dokumentudveksling og henvender sig til virksomheder, som ønsker at udveksle elektroniske forretningsdokumenter, f.eks. ordrer og fakturaer, med deres leverandører og/eller kunder. EDI har været anvendt siden 1980’erne og har i takt med den digitale udvikling været i stor fremdrift lige siden.

Med EDI bliver du koblet op til dine samhandelspartnere via en integreret løsning, der bliver implementeret og tilkoblet dit ERP-system. Du vil dermed kunne sende og modtage elektroniske dokumenter automatisk. Sender du eksempelvis dokumenter til flere samhandelspartnere, kan du nemt sende dokumenterne i de specifikke formater, dine samhandelspartnere ønsker at modtage.

En integreret EDI-løsning sørger også for, at data i de elektroniske dokumenter, du udveksler med dine samhandelspartnere, bliver valideret. Er der fejl i data eller i placering af data i dokumentet, vil dokumenterne blive standset og sendt retur, inden de når frem til modtageren. Således sikrer du, at du undgår fejl.

Med EDI kan du reducere dine manuelle processer til et minimum eller helt fjerne dem. Dokumentudvekslingen foregår nemlig automatisk, og du slipper for at indtaste data fra papir- eller PDF-filer til dit ERP-system. Dette giver dig mere tid i hverdagen til at fokusere på andre vigtige områder af forretningen.

Mange virksomheder kræver af deres leverandører, at de kan modtage elektroniske ordrer. Hvis du er leverandør, kan du gøre din virksomhed mere attraktiv overfor nye kunder, hvis du kører en automatiseret og skalerbar EDI-løsning.

OVERVEJER DU EDI TIL DIN FORRETNING?
Måske er det ikke ligetil at beslutte, om du skal vælge EDI i din forretning på nuværende tidspunkt. Derfor får du her fem udsagn, og kan du svare ”ja” til bare ét af dem, vil EDI højst sandsynligt være en god investering.
Jeg:

  • har fået en stor kunde, som kræver, at min virksomhed er koblet op til EDI
  • oplever tidskrævende manuelle processer, der er en hindring for at vækste min virksomhed
  • bruger for meget tid på at indtaste den samme information i forskellige systemer
  • bliver bombarderet med mails og PDF-filer
  • ønsker at optimere og effektivisere mine forretningsprocesser

HVORFOR VÆLGE TRUECOMMERCE SOM DIN EDI-PARTNER?

TrueCommerce effektiviserer og strømliner udvekslingen af forretningsdokumenter såsom ordrer, ordrebekræftelser, følgesedler og fakturaer mellem din virksomhed og dine samhandelspartnere.

TrueCommerce har mere end 35 års erfaring inden for EDI og er førende i Norden inden for levering af EDI-løsninger til detail- og produktionsvirksomheder samt grossister.

Vi tilbyder en abonnementsløsning uden etableringsomkostninger, hvor du kommer let i gang med din dokumentudveksling og kan opnå de gode fordele i form af en styrket relation til dine samhandelspartnere samtidig med, at du får frigivet ressourcer til at fokusere på din kerneforretning. Du får også adgang til et globalt netværk på 500.000+ handelspartnere.

Truecommerce Denmark ApS
Banevænget 13, 2.
3460 Birkerød
Rudersdal Kommune
Danmark
CVR nummer: DK33776349

Send til en kollega

0.047