Raun lancerer ny vækststrategi
Sofaproducenten indleder nu arbejdet på at opbygge et forhandlernet, som dækker hele Skandinavien.
I 2009 blev ejerkredsen udvidet med investeringsselskabet Hanssen Equity, og som resultat heraf lancerer Raun nu en ny vækststrategi.
Strategien fokuserer dels på at styrke virksomhedens brand og dels at opbygge et forhandlernet i hele Skandinavien med fokus på medium og high end møbelbutikker. Forhandlere i disse segmenter tilbydes at købe et ”studio” bestående af tre forskellige Raun-sofaer.
Selvom markedet fortsat præges af den finansielle krise, er Raun ikke bange for at gå i offensiven.
Virksomhedens salgsteam melder aktuelt om gode resultater og en stor kendskabsgrad over hele landet, og samtidig har Rauns møbler fået god modtagelse på markederne i Sverige og Norge.
- En opløftende tilbagemelding er også, at Raun’s to primære brandbudskaber ofte bliver nævnt som det der forbindes med Raun; nemlig en møbelvirksomhed, der som de eneste i landet konsekvent samarbejder med mode/livstilsbranchen samt bæredygtighed og social ansvarlighed, fortæller PR-manager Jean Ahlefeldt-Laurvig.
I relation til sidstnævnte har Raun indledt samarbejde med Julemærkefonden og er i den forbindelse i fuld gang med at iværksætte en række events og tiltag, der skal løbe af stablen i efteråret og til vinter.