23948sdkhjf

Lars Larsen rykker ind i Kina

Onsdag åbnede Jysk en ny butik i Shanghai – kædens første i Kina. Koncernen vurderer, at potentialet rækker til mindst 500 butikker i landet.
Udover den nye butik har Jysk etableret et lager på knap 6.000 m² i Shanghai, hvor man modtager varer fra kædens lagre i Polen, Danmark og Sverige samt fra asiatiske og lokale leverandører.

Der er indtil videre ansat 60 nye medarbejdere i Kina, hvor potentialet, ifølge Jysk-grundlægger Lars Larsen, er enormt:

- Jeg har rejst i Kina i mange år, og det er en drøm for mig at åbne butikker i landet. Med den eksploderende middelklasse og vores skandinaviske design og sortiment, er jeg sikker på, at vi får succes. Vi har været internationale i mange år, men nu kan vi for alvor sige, at Jysk er blevet en global virksomhed, siger han og vurderer, at der på det nuværende marked er plads til mindst 500 butikker, heraf 30 i Shanghai.

En kæmpe udfordring
Kina bliver en af de største udfordringer i Jysks historie. Landet udgør verdens største marked med 1,3 mia. mennesker, og den årlige vækst på detailmarkedet ligger på cirka 20 %.

Gennem de sidste 20 år har Kina haft en gennemsnitlig vækst på 9 % om året, så markedet er særdeles interessant, siger Country Manager, Jakob Sonnenberg:

- Der er ingen koncepter, der ligner vores, men konkurrencen er hård, hvor både internationale og lokale virksomheder kæmper om kunderne. Kulturen er meget anderledes, end vi kender, og der er stor fysisk afstand til vores øvrige Jysk-lande. Derudover er Kina et stort produktionsland, så kunderne er vant til meget lave priser. I Kina kan man nemlig altid få en billig pris, men kvaliteten er sjældent god, så jeg er overbevist om, at kvalitet til en lav pris bliver et hit, lyder vurderingen.
Læs mere om: Jysk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094