23948sdkhjf

Trip Trap vokser på eksportmarkederne

En markant vækst i udlandet giver plus på bundlinjen for nordjyske Trip Trap, der kom ud af 2010 med sit bedste resultat i tre år.
Det netop indleverede 2010-regnskab viser et resultat på 1,8 mio. kroner før skat mod 0,1 mio. året før. Samtidig er omsætningen øget med 10 %.

Det skaber tilfredshed hos Hadsund-virksomheden, hvor man især hæfter sig ved den positive udvikling på eksportmarkederne:

- Det er meget tilfredsstillende med en vækst i både resultat og omsætning i en tid, som stadig er præget af krise. De gode takter i regnskabet afspejler især vores oprustning på de udenlandske markeder. I Østrig og Schweiz har vi for eksempel øget omsætningen med 50 % det seneste år, siger adm. direktør Jesper Panduro.

Udlandet er både til teak og kunststof
Trip Trap sælger i dag sine produkter over det meste af Europa, hvor også Tyskland, Belgien og Holland har vist gode takter i 2010. Som led i oprustningen på eksporten er de hidtidigt tilknyttede agenter blandt andet blevet erstattet af fastansatte sælgere.

Ifølge Jesper Panduro, der ved årsskiftet overtog ledelsen efter at have delt posten som adm. direktør med Anders Bundgaard, er mange udenlandske kunder begejstrede over virksomhedens nordiske design:

- Kunderne i udlandet viser stigende interesse for både de klassiske, hvide træmøbler, teakmøbler og den moderne møbelserie "Ocean" af kunststof og metal. Samtidig har vi haft stor succes med lancering af den kubistiske møbelserie "Cutter" på eksportmarkederne. Selvom vi eksempelvis i Tyskland er en mindre spiller, er potentialet enormt, vurderer Jesper Panduro.

Ny strategi skal øge væksten
På det danske marked hører Trip Trap til blandt landets førende leverandører af møbler og gaveartikler til hjemmet, og her er det især gaveartiklerne, der er gået frem i 2010.

Direktøren forventer et øget salg over hele linjen i 2011; ikke mindst som konsekvens af en ny strategi om at være totalleverandør til uderummet:

- Vi har hidtil haft møbler til både indendørs og udendørs brug, men fremover satser vi primært på uderummet. Vi har taget sofaer, spiseborde og spisebordsstole til indendørs brug ud af vores sortiment, og i stedet har vi blandt andet fået møbelserien "Emu" i formstøbt stål til terrasser og altaner. Forventningen er en vækst i omsætningen på 10 % i år, siger Jesper Panduro

Butikker og onlinesalg skal styrkes
I Danmark sælges virksomhedens møbler og gaveartikler gennem både forhandlere og egne butikker. Trip Trap har i dag 11 butikker og 3 shop-in-shops, og planen er at styrke butiksnettet i det kommende år. Blandt andet vil flere butikker blive renoveret, så de får et mere nordisk udtryk i stil og interiør:

- Samtidig opruster vi på nettet. Vi har haft en webshop i flere år, men nu opgraderer vi den med flere funktioner og et større sortiment, så man fremover vil kunne købe alt til uderummet. Danskerne køber i stigende grad møbler og interiørartikler på nettet, og derfor er vi nødt til at være i front her også, slutter Jesper Panduro.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.466