Natuzzi ændrer strategien i Danmark
Om få måneder lukker det italienske møbelbrand sin forretning i København. I stedet satser man på at udvide antallet af aftaler med danske møbelhandlere.
Virksomheden oplyser i en pressemeddelelse, at lukningen sker som følge af, at man aktuelt mangler en stærk dansk partner til at støtte Natuzzis markedsstrategi.
Natuzzi vil i stedet satse på at udvide sit samarbejde med detailleddet, hvor virksomhedens ”Leather Editions”-polstermøbler afsættes gennem et såkaldt galleri-koncept. Der er i dag fire gallerier i Danmark, og målet er at udvide dette antal til 12 i løbet af det næste års tid.
Natuzzi er stiftet i 1959 af Pasquale Natuzzi og omsatte i 2010 for 518,6 mio. euro. Virksomheden designer, producerer og markedsfører sofaer, lænestole og boligtilbehør under de fire brands; Natuzzi, Italsofa, Leather Editions og Softaly.