23948sdkhjf

Ikea-satsning går over al forventning

Kunderne har taget den nye medieløsning ”Uppleva” til sig i en sådan grad, at produktionen ikke kan følge med. Det betyder, at premieren i Danmark er udskudt.
På årets møbelmesse i Milano løftede Ikea sløret for en ny satsning, der skal bringe møbelgiganten ind på markedet for forbrugerelektronik.

Med ”Uppleva” har Ikea skabt en produktserie, der integrerer Smart TV, lyd og møbel i én samlet løsning, og fra juni blev ”Uppleva” lanceret i fem udvalgte varehuse i Sverige, Polen, Frankrig, Tyskland og Italien.

Salget har imidlertid oversteget forventningerne i en sådan grad, at produktionen ikke har kunnet følge med. Opstartssuccesen glæder naturligvis Ikea, men desværre er konsekvensen, at kapaciteten for øjeblikket ikke kan udvides i takt med efterspørgslen.

Den planlagte lancering i Danmark den 1. oktober er derfor blevet udskudt til 2013 – præcist hvornår, kan Ikea ikke udtale sig om, men Susanne Koerfer, der er salgschef hos Ikea Danmark, forsikrer, at alle arbejder på højtryk.

- Vi er naturligvis glade for, at forbrugerne i de fem pilotlande har taget godt imod vores nye medieløsning. Uheldigvis betyder det, at vi er nødt til at udskyde lanceringen på det danske marked, hvilket jeg kun kan beklage. Men vores kunder kan ikke være tjent med, hvis vi salgsstarter et produkt uden at kunne følge med salgsleverancerne, siger hun.

Læs også: Ikea tager innovativt skridt mod nyt marked
Læs mere om: Ikea
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095