23948sdkhjf

Stor strukturændring på vej hos JVK

Fem varemærker skal fremover samles under én fælles betegnelse; JVK Vinduer. Det medfører afskedigelser både i produktion og i administration.
Vindueskoncernen JVK samlede for fire år siden sine aktiviteter i Føvling, og ledelsen tager nu det næste skridt i en strømligning af organisationen.

De fem varemærker; Jydsk Vindueskompagni, Norsk Vindueskompagni, Vidano, 3TOP, samt JVK Fönsterkompani, samles under ét fælles brand; JVK Vinduer. Målet er at reducere omkostningerne i kølvandet på en række svære år, der senest gave et underskud på -11,2 mio. kr. i 2011.

- Det er ingen hemmelighed, at vi i den sidste måned har samlet det hele under ét og er i gang med en stor omrokering i forbindelse med beslutningen om at bibeholde en dansk produktion af vinduer. JVK Group har haft store omkostninger i vedligeholdelsen af fem mærker, så det har vi samlet under ét, forklarer salgsdirektør Ole Stubbe.

Med færre brands er der ikke behov for helt så mange folk som hidtil, så den nye strategi medfører samtidig en del afskedigelser i såvel produktion som administration.

- Det er svært at opretholde en dansk produktion af vinduer i dag. Vi ser vores konkurrenter flytte deres produktion til udlandet. Vi har valgt at bibeholde en dansk produktion for at sikre kvaliteten, men det har desværre haft nogle menneskelige omkostninger i form af fyringer. Vi håber vi kan genansætte flere, når vi får det hele på plads, slutter Ole Stubbe.

De vinduer, der markedsføres under navnet Gunsti', fortsætter uændret.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.082