23948sdkhjf

Vrede seere angriber Ikea efter nisse-massakre

Det vælter ind med klager til de britiske myndigheder, efter møbel-giganten har lanceret en ny reklame.
Meningen med reklamen er ellers noget så uskyldigt som at sælge havemøbler. Hovedpersonerne er et ægtepar, der udskifter deres gamle havemøbler med nye fra Ikea. Udsigten til at blive udskiftet behager dog ikke parrets havenisser, der derfor iværksætter et oprør. Det spoleres dog af ægteparret, som finder stadig mere voldelige metoder til at skaffe sig af med de rebelske havenisser. Det skriver Daily Mail.

Og det er netop den del af reklamen, der har fået de britiske seere op i det røde felt. Flere mener nemlig, at reklamen vil fremme upassende og voldelig opførsel.

Intet forbud
De britiske reklame-myndigheder, Advertising Standards Authority, har indtil videre modtaget mere end 50 klager fra bekymrede nisse-elskere. En talsmand for ASA afviser dog at gøre mere ved sagen:

- Vi deler ikke opfattelsen af, at den opmuntrer til vold, tolerer anti-social opførsel og skræmmer børn, siger han til Daily Mail.

Hos Ikea forklarer marketing manager Peter Wright, at reklamen i hans øjne har en munter tilgang til emnet, og han forsikrer, at ingen nisser kom til skade under optagelserne.

I kølvandet på den omdiskuterede reklame er salget af såvel havenisser som havemøbler fra Ikea steget markant.


[flash][width]500[/width][height]315[/height][address]http://www.youtube.com/v/S9xROONPy6Y[/address][/flash]
Læs mere om: Ikea
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.133