Yderligere vækst hos Dencon
Bundlinjen er mere end fordoblet hos den nordvestjyske producent af kontormøbler.
Administrerende direktør Henrik Søgaard Feld kan se tilbage på et år, hvor kontormøbelbranchen, set med hans øjne, har oplevet en væsentlig afklaring i producentleddet. Strategiskift, opkøb, konkurser og økonomiske vanskeligheder er alle medvirkende faktorer til, at producenterne i branchen nu fremstår klart differentierede.
- Dencon har gennem hele krisen holdt fast i en klar, forhandlerbaseret distributionsstrategi. Dermed har vi opnået stor troværdighed. Samtidig har vores satsning på de nære eksportmarkeder medført en signifikant omsætningsfremgang, siger Dencon-direktøren og understreger, at hele årets overskud geninvesteres i virksomheden.
Dencon har i årets løb foretaget investeringer i bygninger og ny produktionsteknologi, og virksomheden fremstår nu fleksibel, rationel og forberedt på de kommende års udfordringer, siger Henrik Søgaard Feld.
I det kommende regnskabsår forventer Dencon øget aktivitetsniveau og indtjening. Blandt andet på grund af en fortsat fokuseret salgsindsats på hovedmarkederne – Danmark og de skandinaviske markeder – samt effekterne af den udvidelse af produktporteføljen, som Dencon har foretaget i løbet af 2012-13.
Produktnyhederne omfatter ”Delta X”; en ny eksklusiv chefserie i en kombination af linoleum, valnød og lys eg, samt en ny omfattende kantineserie med borde og stole i utallige overfladekombinationer. Sidst, men ikke mindst, har Dencon introduceret ”Beatnik”, som ifølge Henrik Søgaard Feld er den første stol med indbygget Apple Air Play-teknologi.