23948sdkhjf

Superwood henter marketingchef, der "elsker træ"

Egentlig er det helst på sin cykel, at den nye marketingchef i trævirksomheden Superwood nyder at opholde sig i skoven.

Det skriver Claus Albertsen på LinkedIn, hvor han netop henviser til sit nye job, som han er startet i umiddelbart her efter påske. 

Han "elsker træ" og "holder rigtig meget af at opholde mig i skoven", skriver han yderligere, inden han præciserer, at han udover titlen som marketingchef også får et andet ansvarsområde i Superwoods daglige drift. 

- Udover marketing får jeg også ansvaret for en ny salgssupport-enhed, der skal understøtte det eksterne salg. Teamet består af intern salg, bæredygtighed (delt med Welcon) og en produktkonsulent, og jeg bliver samtidig medlem af ledergruppen, skriver Claus Albertsen i opslaget. 

Superwood, der beskæftiger sig med facadeløsninger i holdbart og bæredygtigt træmateriale, kom ud af det seneste regnskabsår med et indskrænket overskud i forhold til de to foregående år.

Det begrundede direktør Ole Dalsgård Nielsen med blandt andre faldende valutakurser og stigende renter. 

- Jeg tror, det er mange faktorer på en gang som årsag til den faldende indtjening. Men hvis man skal fremhæve et forhold, så er det relevant at pege på stigende renter, sagde Superwood-direktøren til Wood Supply i umiddelbar forlængelse af regnskabsoffentliggørelsen.  

SUPERWOOD A/S
Regnskabsår 2022/23 2021/22 2020/21
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Nettoomsætning - - -
Bruttofortjeneste 23,9 35,7 28,0
Resultat af primær drift 6,9 13,5 10,5
Resultat før skat 5,6 25,0 16,1
Årets resultat 4,9 22,0 13,7
Balancestatus 57,9 83,0 52,0
Egenkapital 37,1 43,8 31,9
Antal ansatte 31 33 27
Kilde: CVR

Se nøgletal for:
Læs mere om: marketing træ
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.434