23948sdkhjf

Han skal markedsføre Optimera

Den 1. november overtager Christian Agger roret som e-handels- og marketingdirektør i Saint-Gobain Distribution Denmark.
Den 1. november kan Christian Agger føje endnu en titel til visitkortet. Han bliver e-handels- og marketingdirektør i SGDD med ansvar for hele markedsføringen af Brødrene Dahl og Optimera samt fortsat for den samlede e-handel. Christian Agger indtræder samtidig i selskabets ledelse og får reference til administrerende direktør Lars Fournais.

Han overtager posten som den øverste marketingansvarlige fra Anita Eckardt, der efter fem år i SGDD skal videre til et internationalt job i Saint-Gobain, hvor hun får det kommercielle ansvar får glasspecialisten Vetrotech Saint-Gobain i Europa.

- Både Brødrene Dahl og Optimera er lokale virksomheder med forretninger over hele landet. Vi gør os særligt umage for at give den bedste service til alle vores kunder - uanset om man som kunde er stor eller lille, køber en vandhane, en lægte, eller materialer til et stort byggeprojekt. Jo bedre vi forstår vores kunder og deres behov, desto bedre service kan vi give dem. Derfor spiller den kundeindsigt, marketing kan bidrage med – ikke kun i markedsføringen, men også til salgsleddet - en mere og mere central rolle, siger Christian Agger, e-handels- og marketingdirektør i SGDD

Kundedrevet markedsføring er den røde tråd
Det er en stærk profil, der får ansvar for marketing- og e-handelsteamet i Saint-Gobain Distribution Denmarks (SGDD). Selvom det kun er knap to år siden, den nu 37-årige Christian Agger startede som e-handelschef i selskabet, har han opnået væsentlige resultater.

Han står bl.a. bag Brødrene Dahls banebrydende arbejde med big data – et projekt der i september resulterede i Rambuk-prisen. I foråret var Christian Agger på scenen og modtog E-handelsprisen for Brødrene Dahls e-shop, hvor VVS-installatørerne kan vælge mellem over 100.000 varenumre. Han står også bag optimera.dk, der både henvender sig til private og også har et online kompetencecenter, hvor professionelle håndværkere kan handle på de samme aftalevilkår, som når de køber deres varer gennem et byggecenter eller en sælger.

Kundedrevet markedsføring løber som en rød tråd gennem hele Christian Aggers karriere. I 2000 havde han ansvar for at bygge personaliserede webportaler til Microsofts kunder. Frem til 2004 var han marketing manager i Microsoft. Herefter kom han til Coca-Cola Nordic Service og senere til lederstillinger i TDC og YouSee – altid med brug af kundedata og kundeværdi i fokus. Fra 2008 til 2012 var Christian Agger senior konsulent i konsulentvirksomheden eCapacity, hvor han havde ansvar for e-commerce og onlinestrategier for store virksomheder som SAS, Magasin, Danske Bank, TOP-TOY og Carlsberg.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.073