23948sdkhjf

By Lassens eksport eksploderer

Virksomheden By Lassens eksport af arkitekterne Mogens og Flemming Lassens design når nye højder. Det er den gode historie og produktudviklingen, der booster brandet i udlandet.
Efter By Lassen for år tilbage overtog det fulde ansvar for fremstilling og distribution af arkitektbrødreparret Mogens og Flemming Lassens design, heriblandt den berømte kubus-lysestage, er det gået stærkt – ikke mindst eksportmæssigt set, hvor man i år når helt nye højder, skriver Berlingske.

Virksomheden oplever selvsagt en stor interesse fra hjemmemarkedet, men fra udlandet har man især i de sidste par år oplevet en orientering mod By Lassen-brandet, som ikke er set tidligere. Direktør Peter Østerberg vurderer, at eksporten i år rammer 50 procent, hvor man før lå i niveauet 10-15 procent.

Forklaringen på succesen skal findes i produktudviklingen, hvor man i år har lanceret ikke færre end 20 nye produkter, fremstillet efter brødrene Lassens efterladte skitser – og i den gode historie. For Peter Østerberg er det de samme brandmæssige mekanismer, der gør sig gældende i udlandet som herhjemme.

- Vi vidste fra starten af, at vi gerne ville være kuratorer for brødrene Lassens design og udvikle ting fra deres skitser. Verden er glad for lysestagen, men der er så mange andre spændende ting, de har designet. Vi har lyst til at vise det frem, fortælle historien og vise bagkataloget, siger Peter Østerberg.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.458