Gubi med nyt vækstfokus
Designvirksomheden Gubi justerer nu sit fokus for vækst. Grundet den lave dollar forlader man det amerikanske marked - i stedet satses på det norske marked og lige dele kontraktmarked og detailmarked.
Udover Norge satser Gubi-brødrene også på kontraktmarkedet og detailmarkedet. I dag er Gubi’s arbejde fokuseret mod indretning af især virksomheder. På listen over kontraktkunder finder man blandt andre Telenor, Dong og KPMG i Holland. 70% af den seneste omsætning blev hentet på kontraktmarkedet, og det vil Jacob Gubi Olsen gerne lave om på. De næste par år skulle nemlig gerne stå i detailleddets tegn.
- I år regner vi med, at 35-38% kan hentes på detail. Men i løbet af de næste tre år skulle vi gerne op på 50%, siger han til dagbladet Børsen.
- Inden for det næste års tid vil vi have både flere lamper og møbler ud i detailleddet, så vi bliver mindre konjunkturfølsomme, slutter han.
I løbet af det næste år vil Jacob Gubi Olsen gerne have fingrene i design fra den danske guldalder, men hvilke klassiske produkter og rettigheder han går efter, vil han ikke ud med.
Kilde: Dagbladet Børsen