By Lassen har knækket eksportkoden
En fokuseret strategi har øget eksportandelen markant.
- Vi har investeret meget og er lykkedes med at knække eksportkoden. Det har været med til at øge resultatet, siger direktør og partner, Nadia Lassen, til Wood Supply.
Hun forklarer, at virksomheden har valgt at arbejde meget fokuseret på relativt få markeder. Det er en strategi, der tager tid, men til gengæld giver det bedre kontrol over salg og kommunikation. Og den positive udvikling har vist sig hurtigt:
- Frem for at have agenter over hele verden har vi udvalgt nogle få markeder og er gået ind med egne sælgere. Den fokuserede strategi har fungeret godt for os, fortæller Nadia Lassen.
Man skal turde sige nej
By Lassen har indtil nu fokuseret på Skandinavien og Tyskland, men virksomheden oplever også en meget positiv interesse fra Australien og Asien.
- Næste år kommer vi blandt andet til at fokusere på Benelux-landene og Frankrig, men Danmark og Norge er også meget vigtige markeder, hvor vi fortsat går frem, siger Nadia Lassen.
By Lassen sælger sine møbler og interiørprodukter gennem interiørbutikker og har en meget selektiv tilgang til sin distribution:
- Vi udvælger nøje de partnere, som vi mener, er de rigtige at samarbejde med. Vi vil hellere have få rigtigt gode butikker, end mange mindre gode. Det giver også butikkerne et incitament for at investere i By Lassen. Vi kunne sagtens sprede os langt mere ud, men man skal turde sige nej. Det gør vi hver dag, og det er en stor del af succesen, fortæller Nadia Lassen.
Læs mere om By Lassens 2014-regnskab i artiklen: By Lassen vokser videre