23948sdkhjf

Skandinavisk Køkkengruppe satser på gør-det-selv-segmentet

Mens køkkenproducenterne i det ganske land ruster sig til hårde tider, satser Skandinavisk Køkkengruppe på at snuppe en bid af markedsandelene med det nye koncept Kitchn – rettet mod gør-det-selv-kunden.
Skandinvisk Køkkengruppe har netop lanceret et nyt koncept – Kitchn. Det er rettet mod gør-det-selv-kunden og med dette forventer virksomheden at snuppe sin bid af markedsandelene.

Med konceptet Kitchn kan kunden selv bestemme, hvilke dele af køkkenet man selv kan montere og hvilke, man vil have Skandinvaisk Køkkengruppe til at montere.

Tidligere hed Kitchn Nettoline – forskellen mellem de to er kvaliteten.

- Vi skifter navnet, fordi gør det selvtankegangen og markedet for det har ændret sig. Der er mange, der gerne vil gøre det selv, men forbrugerne hælder over mod mere kvalitet. Vi oplever en disharmoni mellem det brand, vi har, og kvaliteten af de produkter, vi leverer. Men vi vil stadig levere kvalitetskøkkener til fornuftige priser, siger Anders Hornebo, direktør hos Skandinavisk Køkkengruppe.

Han tror på, at kvalitetskøkkener til gør-det-selv-folket er måden at imødegå konjunkturerne og den dalende forbrugslyst på. Derfor forventer han, at Kitchn kan vokse med 10% årligt, men erkender, at denne målsætning må ændres, hvis der kommer et totalt økonomisk kollaps.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125