23948sdkhjf

Nu dækker Jysk hele Europa – næsten

Med Europa på plads rettes fokus nu mod Asien og Afrika.
Når Lars Larsen personligt klipper snoren til en ny Jysk-butik i Athen, tager den danske møbel- og sengekoncern hul på land nummer 38.

Ifølge virksomhedens egen ekspansionsplan er hele Europa dermed dækket med undtagelse af Belgien og Portugal, og derfor rettes fokus nu mod andre verdensdele. Det skriver Jyllandsposten.

Udover Grækenland er Jysk også klar til at gå ind i Singapore, og netop Asien er sammen med Afrika udset som næste store ekspansionsmål.

- Sydøstasien er da bestemt en interessant region for os, efter at vi har fået en lokal partner i Indonesien i fjor og nu Singapore. Vi kigger også på Afrika, og afsøger mulighederne der, uden at noget er på plads. Verden er stor, og vi skal være med, hvor det giver mening, siger adm. direktør Jan Bøgh, Jysk Nordic, til Jyllandsposten.

Et led i strategien er dog også at blive endnu stærkere i de store vestlige lande, hvor Jysk allerede har en solid position. Det gælder blandt andet Skandinavien, hvor man netop nu afprøver en strategi med mindre butikker i de store byer. I forhold til Belgien er planen at rykke ind via Holland, hvor Jysk i dag har 81 butikker.

Etableringen af flere græske butikker er også i fuld gang. I midten af oktober åbner Jysk i Larissa, i slutningen af oktober følger Thessaloniki, og i slutningen af november åbner en butik i Elliniko ved Athen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063