Gubi vil have flere butikker og flere småting
Den succesfulde møbelvirksomhed skeler til Hays succes.
- Vi mistede meget salg af kontormøbler under finanskrisen og skiftede derfor strategi. Det er gået godt, og der har været en fin udvikling i vores nye butik. Det er også langt sjovere at bruge en butik til markedsføring end at annoncere. For mig er butikken ikke bare en salgskanal, og det er klart planen, at vi skal have flere. Indenfor et år tror jeg, vi åbner i endnu en europæisk metropol, siger Jacob Gudmund Olsen, der for nyligt blev eneejer af den familieejede møbelvirksomhed, til Børsen.
Jacob Gudmund Olsens planer for detailområdet stopper ikke ved flere butikker. Med blik for konkurrenten Hays succes vil han udvide Gubis udbud af accessories på detailområdet som f.eks. skåle og lysestager.
Målsætningen er, at 10-15 procent af omsætningen skal komme fra Gubis egen detail og cirka halvdelen fra engrossalg til andre butikker. Den resterende del af omsætning skal komme fra kontraktmarkedet.