Ingen dramatik bag Trip Traps navneskift
Til gengæld bliver det enklere og tidsbesparende, fortæller den nordjyske designvirksomhed.
For cirka 15 år siden var det en strid om navnet med norske Stokke og deres Tripp Trapp-stol, der fik Trip Trap til at opgive navnet i udlandet. Siden har Trip Trap dog været fri til at kalde sig Trip Trap i Danmark og er stadig fri til at gøre det. Alligevel vælger man at skifte permanent til det internationale navn af blandt andet praktiske grunde.
At skifte til Skagerak indebærer blandt andet, at virksomheden nærmest halverer antallet af varenumre, fordi den samme vare ikke skal optræde to gange. To navne har også betydet, at kvalitetskontrollen skulle foretages dobbelt.
- Når man har to navne, bruger man meget energi på logistik og ekstra mange transaktioner. Der kommer vi helt klart til at spare en masse unødig tid, som vi bruger, siger Jesper Panduro.
Det vil sandsynligvis mindske nogle driftsomkostninger. Til gengæld vil Trip Trap - snart Skagerak - bruge ekstra mange penge på at gøre Skagerak-navnet kendt i Danmark, så forbrugerne finder ud af, at det er samme varer med samme kvalitet.
- Når vi gør det nu og ikke for fem år siden, er det blandt andet fordi, vi har en helt anden omsætning i dag og nu har vi ressourcerne til at gennemføre det, siger han.