Salg af hemsestiger vokser
Frøstrup-virksomhed oplever stigende efterspørgsel fra husejere, der ønsker effektiv udnyttelse af alle kvadratmeter
Det gælder blandt andet trapper til hemsen, hvor salget i 2015 blev mere end fordoblet sammenlignet med 2014. Det øgede salg kan hænge sammen med det stigende fokus på at tænke pladsoptimering ind i boligen.
Det er efterhånden blevet populært at inddrage alle boligens kvadratmetre effektivt og tænke i kreative løsninger. Flere TV-programmer og boligmagasiner kommer med idéer til, hvordan der kan åbnes op til mere plads i boligen. Især i de større byer hvor huspriserne stiger, er det værd at udfylde kvadratmetrene.
Pladsoptimering fylder meget i tankegangen hos Dolle, når man skal udvikle nye produkter, især med hemsestigen, der ikke må optage for meget plads i rummet.
En af de større hemsestigesalg var en ordre til et nyt kollegium i København. Til de mindre rum eller boliger kommer hemsestigen netop til sin ret, da den kan skubbes helt ind til væggen, når den ikke er i brug.