IKEA-offensiv på det britiske marked - for mobiltelefoni
I samarbejde med tidligere CBB-direktør forsøger IKEA nu at erobre det benhårde britiske mobilmarked.
Som primus motor på projektet står den tidligere CBB Mobil-direktør, Teddy Søgaard Pedersen, som var én af frontfigurerne, da lavprisbølgen toppede i Danmark. Han satser på, at succesen fra den hjemlige andedam kan overføres til englænderne:
- Det her bliver meget det samme som CBB Mobil. Man skal kunne betjene sig som kunde på nettet, og priserne er simple og lave. Vi tilbyder kunderne 25-40 % lavere priser, end de får i dag, og det har allerede skabt en del rabalder i England, siger Teddy Søgaard Pedersen til Børsen.
I første omgang er målgruppen de 1,4 millioner IKEA-kunder i England, som er Family-medlemmer. Dernæst kommer de 45 millioner briter, som årligt passerer gennem de 17 engelske IKEA-butikker hvert år. Bliver projektet en succes, vil næste step være andre af de lande, hvor IKEA i forvejen står stærkt i billedet.
Kilde: Børsen