Plaget kontormøbelfirma nærmer sig sporet
Det her var strategien, der løftede Rumas.
Innovative kontoropsætninger som Note Spot-serien er en del af det produktprogram, som skal give Rumas succes og overskud igen. PR-foto: Rumas (arkiv)
Dengang sagde direktør John Pedersen til Wood Supply, at nye ansættelser og investeringer skulle bringe selskabet på sporet.
- Der er sket en masse ting, siden regnskabet lukkede. Vi har investeret i nye produkter, koncentreret vores salgsindsats, og vi har nu rigtig meget i pipeline. De ordrer, som aldrig landede før, de lander nu. Vores omsætning er blevet fordoblet i første halvdel af det nye år, fortalte John Pedersen til Wood Supply
Året efter var der allerede sket noget. Sidste sommer Rumas præsentere et underskud på lidt mindre end én million kroner.
Og nu viser et helt nyt regnskab et underskud på lidt mindre end en halv million.
- Det er rigtigt positivt, at det er gået så hurtigt, siger salgsdirektør Michael Arvin til Wood Supply.
Han fortæller, at man er lykkedes med en salgsstrategi, som har strøget det direkte salg for kun at sælge igennem forhandlere.
- Rumas er god til mindre virksomheder med 50-60 arbejdspladser, og de handler ofte på tillid til en lokal forhandler. For at nå ud i hjørnerne havde vi brug for de forhandlere, siger han.
Og meddeler i øvrigt, at driften i indeværende regnskabsår tegner sig til at blive positiv.