Her er butikkernes tre største web-udfordringer
Detailvirksomheder bør særligt fokusere på tre nøgleområder, nemlig fysiske butikker, situationer hvor varer ikke er på lager og returvarer på tværs af grænser:
Bedre udnyttelse af fysiske butikker
Næsten en tredjedel (27 pct) af europæiske detailhandelsvirksomheder bruger allerede butikker som komplette centre for onlinebestillinger, men der er store forskelle mellem landene i analysen.
Data fra UPS’ undersøgelse viser, at 31 pct af detailvirksomheder i Europa planlægger at bruge deres butiksnetværk eller alternative afhentningslokationer inden for de næste 12-24 måneder for at tilbyde mere afhentning for de kunder, som køber online.
- Detailundersøgelsen bekræfter vores oplevelser med flex-shopperne. Travle forbrugere afhenter deres pakker, når det passer dem bedst, siger retail marketing manager Carrie Royle fra UPS i Europa.
Konvertér ”ikke-på-lager situationer” til salg
Ifølge tidligere UPS kundeundersøgelser, vil 41 pct af kunderne, når de søger en vare, der ikke er på lager, gå over på en konkurrents hjemmeside og 20 pct af dem vil gå til konkurrentens butik.
Kun 17 pct sagde, at de er villige til at købe og vente. Omnikanal-undersøgelsen viser, at online forretninger er rimelig reaktive ved udfordringer med varer, der ikke er på lager. 68 pct af e-handlere tilbyder sporing og levering til en foretrukken adresse, når produktet er på lager igen, men næsten halvdelen af alle fysiske butikker (45 pct) nøjes med at tilbyde kunder at vente uden at tilbyde dem et alternativ.
Retur på tværs af grænser
Håndtering af returvarer er en essentiel faktor for detailsucces eller fiasko. Detailforhandlere sagde, at deres hovedudfordringer på dette område er at varetage beskadigede varer (64 pct) og at udføre kvalitetssikringer (50 pct).