23948sdkhjf

Søstrene Grene ændrer strategi

Vil bruge samme strategi som konkurrenten Tiger.
Søstrene Grene har ændret strategi og er lige som sin populære konkurrent Tiger gået ind som 50 pct. ejer af butikker på en række udenlandske vækstmarkeder, skriver Børsen.

Den nye model skal øge antallet af butikker og rykke omsætningen op over 1 mia. kr.

- De 125 butikker, vi har i dag, skal ved udgangen af næste år være blevet til 200, og den årlige fremgang i koncernomsætningen vil være 35-40 pct. fra nu, siger koncernchef Mikkel Grene.

Han fortæller desuden, at fælles ejerskab er en måde at skabe hurtigere vækst, eftersom kæden hjælper de lokale ejere med investeringer for eksempel i forbindelse med udvidelser til flere butikker.

Han fortæller også til Dagbladet Børsen, at Søstrene Grene vil satse på eget design fra egne designere.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063