Dansk designkomet fordobler sit overskud
Fra 20 til 40 millioner før skat.
Senest bag det danske designhus kommet ud med et regnskab, som fordobler både driftsresultatet og overskuddet. Omsætningen er øget med cirka 40 procent.
Og ifølge adm. direktør Jacob Gudmund Olsen stopper det ikke her. Tempoet i omsætningen vil falde en smule, forventer han. Til et niveau på 30-35 procent.
- Vi ønsker en sund og organisk vækst med fokus på yderligere udvikling af vores hovedmarkeder i Europa samt USA og Australien, siger han til Wood Supply.
Erfaringen med Gubis egen mærkevarebutik kan være noget, virksomheden måske vil udbrede til flere steder.
Og så vil Gubi lukrere på den tendens, at mere lækre møbler indfinder sig stadig mere i mere formelle miljøer.
- Vi kommer til at udvikle vores kontrakafdeling yderligere. Vores strategi er at fokusere på metropoler og i særdeleshed oplevelsesindustrien som hoteller og restauranter kombineret med at selv virksomhederne begynder at redefinere kontorer til en mere hotelagtige stemninger, siger han.