23948sdkhjf

Finn Juhl lanceres som nyt brand

I 1998 blev en møbelfabrik i Vestjylland kontaktet af enken til møbelarkitekten Finn Juhl (1912-1989). Hun ville have virksomheden til at genskabe en Juhl-sofa.

Resten er for længst blevet historie for Onecollection i Ringkøbing, som i 2001 overtog eneretten til Juhl-møblerne og som siden har fået succes med at genoplive dem.

Og nu tager historien en lille ny drejning. Onecollection skubber nu sit eget navn lidt til side og lancerer et selvstændigt brand, som skal markedsføre Finn Juhl.

HFJ. Som står for House of Finn Juhl. Det er det nye visuelle brand, som blev vist frem på den årlige møbelmesse i Milano, som foregik tidligere i april. 

- Onecollection overtog enerettigheden til Finn Juhls originale møbler i 2001. Siden er mere end 40 Finn Juhl modeller blevet relanceret. Disse sælges nu over hele verden til stor glæde for de mange Finn Juhl entusiaster. Det er derfor indlysende, at Finn Juhl kræver et selvstændigt forum, hvilket er årsagen til, at vi har valgt at skille brandet House of Finn Juhl fra Onecollection og give det en helt selvstændig visuel identitet. Den nye identitet favner den kunstneriske sanselighed i Finn Juhls møbler, skriver Onecollection om det nye Finn Juhl-brand.

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.085