23948sdkhjf

Gubi-direktør: Vi er gode til at tjene penge

Trods krisen er danske Gubi gået frem som designbrand, og det er gået stærkt.
Selvom de senere år har været hårde for møbelbranchen – også for Gubi – er det alligevel lykkedes at styrke den internationale position under krisen.

Det afslører administrerende direktør, Jacob Gubi, over for dagbladet Børsen:

- Selvfølgelig er vi ramt. Det kan ikke undgås, når man er en del af et globalt marked, som er i krise. Det har vi især kunnet mærke på vores omsætning indenfor kontraktindretning. Men som designbrand er vi faktisk gået frem, og det er gået stærkt, fortæller han og uddyber:

- At tjene penge er en pligt. Har man ansvaret for en virksomhed, skal man sørge for, at der tjenes penge både før, under og efter en krise. Det er det, vi er gode til, siger Jacob Gubi uden at lægge skjul på, at denne pligt både har ført til reduktioner i personalet og en gennemgribende omstrukturering.

Om Gubi
Gubi er grundlagt i 1967 af Gubi Olsen og blev i 2001 overtaget af sønnerne Jakob og Sebastian. De flyttede for fire år siden virksomheden fra det centrale København til pakhusområdet på byens Nordhavn.

Gubi fik sit internationale gennembrud, da et af verdens mest besøgte museer, Museum of Modern Art, valgte ”The Gubi Chair” til sin restaurant og café.
Læs mere om: Gubi
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078