23948sdkhjf

Træ- og møbelindustrien undgår Facebook

30 % af de danske virksomheder bruger Facebook aktivt, men i træ- og møbelbranchen afholder væsentligt flere sig tilsyneladende fra at tage del i løjerne.
De sidste par uger har vi spurgt brugerne af Wood Supply, om deres virksomhed har en profil på Facebook.

Godt 200 deltog i afstemningen og heraf svarede 87 % nej.

Dermed er det kun 13 % af virksomhederne, der har en profil på det sociale netværk, og det er noget færre end i erhvervslivet generelt, hvor 30 % er aktive på Facebook.

På forbrugernes præmisser
Med flere end 2 mio. Facebook-brugere i Danmark er mediets PR-mæssige potentiale meget stort, og set i det lys er 30 % ikke noget højt tal.

Det har direktør Claus Bendsen fra Holm Kommunikation en forklaring på. Holm Kommunikation arbejder med at rådgive danske og internationale virksomheder, og det er Claus Bendsens erfaring, at sociale medier som Facebook virker skræmmende for virksomhederne.

Det skyldes først og fremmest, at dialogen foregår på forbrugernes præmisser:

- Men sociale medier er kommet for at blive. Og det er et øget krav fra brugerne om åbenhed og dialog også. Virksomhederne er derfor nødt til aktivt at tage stilling til, om og hvordan de vil være til stede på de sociale medier, siger Claus Bendsen til dagbladet Børsen.

Deltag i den nye afstemning her på portalen
I denne uge stiller vi spørgsmålet:

- Holder din virksomhed lukket i industriferien?

Giv dit besyv med til højre for denne artikel.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078