BoConcept køber svenske rettigheder
Som led i koncernens overordnede strategi har BoConcept A/S i denne uge erhvervet masterrettigheden til BoConcept-brandet i Sverige.
De er alle drevet af individuelle franchisetagere, og den model ændrer handlen med rettigheder ikke på:
- De eksisterende otte BoConcept Brand Stores på det svenske marked vil fortsat blive drevet af individuelle franchisetagere. BoConcept overtager således ingen butikker som følge af købet af masterrettigheden, oplyser koncernledelsen i en fondsbørsmeddelelse.
Erhvervelsen af masterrettigheden i Sverige skal ses i lyset af koncernens strategi om at varetage masterrollen på sine hovedmarkeder. Strategien er valgt for at sikre en effektiv implementering og support af konceptet i forhold til de enkelte franchisetagere.
Handlen giver i øvrigt ikke anledning til at ændre på de resultatmæssige forventninger til regnskabsåret 2010/11. Her forventer BoConcept således fortsat med en omsætning i niveauet 950-1.000 mio. kroner og en overskudsgrad på 3-4 %.