23948sdkhjf

BoConcept køber svenske rettigheder

Som led i koncernens overordnede strategi har BoConcept A/S i denne uge erhvervet masterrettigheden til BoConcept-brandet i Sverige.
Møbelkæden har i dag otte såkaldte ”Brand Stores” på det svenske marked.

De er alle drevet af individuelle franchisetagere, og den model ændrer handlen med rettigheder ikke på:

- De eksisterende otte BoConcept Brand Stores på det svenske marked vil fortsat blive drevet af individuelle franchisetagere. BoConcept overtager således ingen butikker som følge af købet af masterrettigheden, oplyser koncernledelsen i en fondsbørsmeddelelse.

Erhvervelsen af masterrettigheden i Sverige skal ses i lyset af koncernens strategi om at varetage masterrollen på sine hovedmarkeder. Strategien er valgt for at sikre en effektiv implementering og support af konceptet i forhold til de enkelte franchisetagere.

Handlen giver i øvrigt ikke anledning til at ændre på de resultatmæssige forventninger til regnskabsåret 2010/11. Her forventer BoConcept således fortsat med en omsætning i niveauet 950-1.000 mio. kroner og en overskudsgrad på 3-4 %.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094