23948sdkhjf

Digitalt lykkehjul er lykken for Jysk

Onlinekampagne på tværs af 13 lande har givet Jysk international succes og skaffet boligkæden en kvart million nye nyhedsbrevsmodtagere.
En kvart million potentielle kunder.

Så mange har skrevet sig op til at modtage Jysks nyhedsbrev efter blot en måneds kampagne med et digitalt lykkehjul, hvor spillerne kunne spinne sig til gavekort i massevis.

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

De nye nyhedsbrevslæsere fordeler sig blandt de 13 lande, hvor lykkehjulet drejede under fejringen af Jysk 38-års jubilæum i april måned. Den første butik åbnede i Aarhus tilbage i 1979.

- Lykkehjulet er tydeligvis et hit, uanset om man er fra Danmark eller Grækenland. Det er nogle fantastiske resultater, som vi har fået på tværs af de mange forskellige lande. Vi var spændte på at sammenligne resultaterne, men der er gode takter over hele linjen, så det kan vi kun være tilfredse med, siger Hanne Bang Vorre, E-Business Director i JYSK Nordic.

Danmark som testland
Sidste år kørte det digitale lykkehjulsspil på JYSK.dk for at teste teknikken og undersøge potentialet.

Med 52.000 spillere og en samlet rækkevidde på næsten 700.000 på Facebook på bare et par uger var interessen markant.

- Efter første omgang med lykkehjulet sidste år var vi ikke i tvivl om, at det skulle rulles ud internationalt. Det har også vist sig at være den helt rette strategi. Jeg er overbevist om, at lykkehjulet har mere potentiale i endnu flere lande, og vi arbejder selvfølgelig også hele tiden med at finde nye måder at engagere vores kunder på, siger Hanne Bang Vorre.

Spillerne på Jysks hjemmesider kunne dreje lykkehjulet én gang per dag, hvorefter de straks fik at vide, om de havde vundet et gavekort, en ekstra tur eller lodder i lodtrækningen om hovedgevinsten, som var en dobbelt elevationsseng.

Fakta om Jysks lykkehjul
- Lykkehjulet drejede i 13 lande: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Holland, England, Tjekkiet, Ungarn, Rumænien, Bulgarien, Slovakiet, Grækenland og Ukraine.
- I løbet af april skrev i alt 250.000 spillere sig op til at modtage Jysks nyhedsbrev, hvilket i snit svarer til en stigning på 20 procent.
- fik det største boost af nye abonnenter med en stigning på hele 55 procent.
- Jysk har udstedt gavekort til en samlet værdi af 200.000 DKK i løbet af kampagneperioden.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111