2017 blev rekordår for dynekædens egen uddannelse
I denne uge lancerer dynekæden Jysk sin nye elevkampagne, der skal gøre endnu flere unge opmærksom på karrieremulighederne i boligkædens 103 butikker i Danmark - og 2500 butikker på verdensplan.
I 2017 modtog elevuddannelsen over 2000 ansøgninger til de i alt 140 pladser, hvilket er det højeste antal elever, der nogensinde er blevet optaget på kædens elevuddannelse.
- Normalt har vi optaget omkring 100 nye elever hvert år, men i 2016 år skruede vi det tal op til 120. Allerede sidste år, i 2017, blev vi dog nødt til at opjustere antallet yderligere til i alt 140 elevpladser, som er vores største elevårgang nogensinde. Det lover godt for Jysk, for eleverne er jo vores fremtid, siger Jørgen Olsen, Education Manager på Jysk Academy.
Jørgen Olsen forventer, at antallet af ansøgninger vil stige yderligere i 2018.
I løbet af uddannelsens 2 år veksles der mellem butikspraktik og skoleophold på Jysk Academy, der ligger på Lars Larsens Himmerland Golf & Spa Resort.
Som noget nyt indfører Jysk i 2018 et individuelt coachingforløb for eleverne, hvor de får professionel vejledning til arbejdsglæde både under uddannelsen, og når de er udlært.
- Eleven og den personlige coach mødes to gange i løbet af uddannelsen, og hovedfokus er på, hvordan man sikrer arbejdsglæde. Samtalerne kan også bruges til at vende de udfordringer, man kan møde i løbet af elevtiden, eller hvad den enkelte nu måtte have brug for at diskutere med professionel sparringspartner, siger Jørgen Olsen.
Butikskædens elevuddannelse, som i løbet af de seneste 30 år har uddannet omkring 3.500 elever, er skabt i samarbejde med erhvervsskolen Tradium, som ligger i Randers.