23948sdkhjf

Her har Tvilums konkurs kostet kunder

Hos Onlinebutikken Bobo, som drives fra Roslev ved Skive, var der dybe panderynker og isnende frygt, da meddelelsen om Tvilums konkurs for 2 uger siden nåede medierne.

Op imod en fjerdedel af møbelforretningens omsætning er møbler fra den jyske plademøbelfabrik. Bobo sælger især skænke, skabe og tv-borde fra Tvilum.

Og derfor er direktør Christian Østergaard glad og lettet over, at Tvilum nu er på fode.

- Det ville have slået et kæmpe hul i vores omsætning, hvis Tvilum ikke fandtes længere. Det ville betyde, at vi skulle ud og finde andre leverandører, siger han.

Bobo leverer sædvanligvis til slutkunden med 5-10 dages ventetid. En lille andel af møblerne lagerføres i Roslev. Langt størstedelen lagerføres hos leverandørerne – deriblandt hos Tvilum.

Og i godt en uges tid var der uvished om, hvorvidt kunderne ville få deres møbler. Det fik en femtedel af dem, der ventede på deres Tvilum-møbler, til at annullere ordren.

- I sådan en situation er der mange kunder, som risikerer en dårlig oplevelse, og disse kunder risikerer vi helt at miste, siger han.

Nu er der fortsat uvis ventetid på de møbler, som blev bestilt op til konkursen, men Christian Østergaard er fuld af tillid til Tvilum.

- Kunderne får deres møbler. Den besked, som Tvilum efterfølgende har sendt ud, har været god og fyldestgørende information. Det har altid været en god leverandør. De er gode på priserne, og deres varer er populære.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078