Fredericia indgår nyt samarbejde: Underspillede luksusmøbler får internationalt publikum
Fredericia Furniture har fået en ny partner, der skal lancere de danske designmøbler i både Nord- og Sydamerika.
Partneren er Anthom Design House, der fremover skal stå i spidsen for salg, logistik, marketing og kundeservice på de to kontinenter, fremgår det af en pressemeddelelse.
- Vi er begejstrede for at få muligheden for at repræsentere så velrenommeret et brand
Design House Anthom Virksomhedens mission er at gøre nogle af skandinaviens mest velrenommerede designbrands tilgængelige for et amerikansk publikum på både retail- og kontraktmarkedet. Anthom Design House indgår udelukkende partnerskaber med brands, der bygger på tidløst design, dedikeret håndværk og langtidsholdbare værdier. |
i Nord- og Sydamerika. Fredericia kombinerer den danske designarv med nutidigt design, og kollektionen har et enormt potentiale på både kontrakt- og retail, siger Thomas Vagner, medejer af Anthom Design House omd Fredercias møbler, der spænder fra Wegner-klassikere til nyere navne som Jasper Morrion og Space Copenhagen.
- Fredericias subtile og underspillede luksusmøbler fortjener et bredt og internationalt publikum og det er det, vi vil give dem, forsætter han.
Også i Danmark har administrerende direktør Kaja Møller høje forventninger til det nye samarbejde:
- Anthom Design House har med Thomas Vagner og Angela Patsiopoulos flere års erfaring i salg og markedsføring af high-end møbler og har en relevant tilgang til vores nye samarbejde, siger hun og fremhæver virksomhedens erfaring med dansk-amerikanske kulturforskelle som et plus ved samarbejdet.
Som en del af det nye samarbejde åbner Anthom et nyt kontor i New York for at være mere fleksible og tæt på kunderne.