BoConcept satser på vækst i Tyskland
De tyske kunder for alvor fået øjnene op for BoConcept, og det vil den danske møbelproducent udnytte til ekspansion i de kommende år.
En del af væksten skal hentes i Tyskland, der også markerede sig som det mest fremgangsrige blandt BoConcepts markeder i det forgangne regnskabsår.
- På vej ud af krisen har de tyske kunder for alvor fået øjnene op for BoConcepts brand og produkter, og det i en grad, så BoConcept nu simpelthen definerer det marked, vi har positioneret os i, siger Hinrich Cordts, der siden foråret 2010 har stået i spidsen for BoConcepts tyske landeorganisation.
Vil udvide med 10 butikker i Tyskland
Ved udgangen af april havde BoConcept 13 franchise-butikker i Tyskland, og det er én færre end på samme tid sidste år. Den aktuelle medvind giver dog tro på fremgang, og BoConcept forventer således at udvide med 10 nye butikker i Tyskland over de kommende år.
- Det er én af vores vigtigste opgaver at sørge for at udnytte det meget store potentiale, BoConcept har i Tyskland til at vokse forretningen. Vi er derfor meget aktive, men også selektive i vores søgen efter potentielle franchisetagere, som skal besidde et stort 'drive', være entreprenante, gode ledere og dygtige forretningsfolk, siger Hinrich Cordts.
Med 13 % af BoConcepts totale omsætning er Tyskland kædens næststørste marked efter Frankrig, hvor 21 % af omsætningen hentes. Danmark er koncernens syvendestørste marked med 5 % af omsætningen.