Howe og Holmris indgår salgsalliance
En ny netop indgået aftale aftale betyder, at de to virksomheder fremover vil samarbejde om salg af Howe’s produkter på det danske marked.
Åbningen finder sted i forbindelse med designmessen Code11, der afvikles i begyndelsen af september.
Hos Howe forventer salgs- og marketingchef Lars Bruntse, at man med aftalen vil kunne nå ud til et bredere kundesegment end i dag. Her er Holmris’ netværk af centre og partnere et attraktivt element.
- Vi kan se, at Holmris har en stærk markedsposition på det danske marked, hvor de henvender sig bredt til både private og offentlige virksomheder, hvor vore produkter passer godt ind. Da vores design- og kvalitetsfilosofier samtidig passer fint sammen, har vi store forventninger til samarbejdet, siger Lars Bruntse.
Også hos Holmris ser man store muligheder i samarbejdet. Adm. direktør Niels H. Lauritzen udtaler:
- Vi kommer til at styrke vore partnere med dette tiltag og får samtidig en mere interessant og skarp profil i forbindelse med projekt- og arkitektbearbejdning. På eksportsiden vil vi også kunne lære meget af Howe, siger han.
Aftalen indebærer desuden, at Howe fremover vil markedsføre Holmris på eksportmarkederne via et nyt ”Friends of Howe”-koncept
Om virksomhederne
Howe med hovedsæde i Middelfart er verdenskendte for ”40/4”-stolen designet af David Rowland i 1964 og har udviklet konceptet ”Free Thinking” med fleksible og mobile møbler til møderum, kantiner, konferencefaciliteter og store sale.
Holmris er kendt for skriveborde og opbevaring og har indenfor de senere år markeret sig med ”Genese”-serien, designet af Morten Voss og Christian Hedlund og med ”Milk”-serien, designet af Søren Rose Studio.
Holmris og Howe kom begge stærkt ud af 2010 med et overskud på henholdsvis 1,5 og 3 mio. kroner, og begge virksomheder vil med bl.a. dette tiltag øge mulighederne for at levere endnu bedre resultater fremadrettet.