Nobia begynder at sælge gør-set-selv-køkkener i Finland
I midten af juni begynder Nobias finske datterselskab, Novart, at sælge umonterede køkkener under varemærket ”Netto-keittiöt”. Den første butik åbnes i Helsingforsområdet og vil blive efterfulgt af en butik i Lahti i den sidste halvdel af 2005.
Novart har gennem nogle år solgt umonterede køkkener under varemærkerne Petra, Parma og A la Carte og har en markedsandel på omkring 30 procent i Finland. Det finske køkkenmarked beregnes til at være på omkring 250 millioner euro, hvoraf markedet af umonterede køkkener tegner sig for omkring 35 millioner euro.
- Dette er et led i Nobias ”milti-channel”-strategi for at nå kunden med forskellige varemærker via forskellige kanaler, og dermed opnå en bred markedsføring, siger Fredrik Cappelen, VD og koncernchef for Nobia.
Kilde: Pressemeddelelse fra Nobia, 16. juni 2005; http://www.nobia.se