23948sdkhjf

Virksomheder takker nej til Post Danmark

For et par uger siden lancerede Post Danmark et årligt gebyr for garanteret modtagelse af morgenposten, men Post Danmark skal ikke regne med, at de danske virksomheder bider på. Tre ud af fire vil ikke gøre brug af tilbuddet.
Tre ud af fire virksomheder er ikke indstillet på at betale det årlige gebyr på 2250 kroner for at modtage dagens post før klokken 10. Det viser en undersøgelse, som Dansk Handel og Service har lavet blandt 1000 danske virksomheder.

Det nye gebyr opfattes som en serviceforringelse, da over halvdelen af de adspurgte i undersøgelsen i dag modtager posten inden klokken 10 uden beregning.

- Jeg synes, at det her er et glimrende eksempel på, hvordan Post Dan-mark udnytter sin monopolsituation, og jeg frygter, at de nye gebyrer bliver skruen uden ende, siger Kim Munch Lendal, direktør i Dansk Handel og Service, til Dagbladet Børsen.

Ifølge undersøgelsen har Post Danmark rige muligheder for at forbedre sit image. Hele 80 procent af de adspurgte i undersøgelsen forventer nemlig, at Post Danmark vil præsentere deres kunder for prisstigninger og service-forringelser i løbet af det næste år.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.444