Belysningsvirksomhed vil gøre det lettere at træffe de gode valg
Danske AndLight, der sælger belysning online, har foretaget en større investering for at øge gennemsigtigheden omkring bæredygtighed. Gennem en ny strategi og et øget marketingsbudget mod bæredygtige løsninger vil virksomheden sørge for, at danskerne får øjnene op for at indrette mere bæredygtigt i deres hjem.
– Forbrugerne har et ønske om at handle mere bæredygtigt, men de ved ikke, hvor de skal lede, forklarer adm. direktør Mads Saabye Jørgensen om baggrunden for
Ud fra et sæt bæredygtighedskriterier analyserer e-commerce virksomheden deres mere end 8000 produkter, hvorefter de tildeles et bæredygtighedsmærke, når de omfavner internationale miljømæssige kriterier. Kriterierne har AndLight uddybet på deres platform, så forbrugerne ved, hvad bæredygtighedsmærket indebærer, og målet er at gøre det lettere for forbrugeren at identificere bæredygtige løsninger.
Ifølge Mads Saabye Jørgensen kræver det nemlig et aktivt valg for virksomheden, hvis der skal øget fokus på de bæredygtige produkter og de mange gode initiativer, producenter gør i den grønne retning.
– Der findes utrolig mange spændende brands, der gør en kæmpe indsats. Nu er det op til os at blive bedre til at fortælle om deres arbejde og vise deres smukke designs, forklarer han.