Trip Trap: USA er næste udfordring
Den danske møbelproducent er ved at forberede er indtog på det amerikanske marked. Oceanien og Sydamerika er også på ønskelisten.
I et interview med Jyllandsposten gav Jesper Panduro torsdag et nærmere indblik i, hvordan den ambitiøse målsætning skal realiseres. Her erkender han, at Trip Trap ikke var gode nok til at investere i eksporten inden krisen, og det tog man konsekvensen af for et par år siden. Det daværende agentsamarbejde i udlandet blev droppet til fordel for ansættelse af egne folk på nærmarkederne, og i dag han Trip Trap otte sælgere, der kører rundt i Europa. Det er en medvirkende årsag til, at der på markeder som Tyskland, Norge og Sverige er realiseret pæne vækstrater.
Nye markeder indtages trin for tin
Med et netværk af egne sælgere er det altså efterhånden lykkedes for Trip Trap at komme ud i Europa, og ifølge Jesper Panduro er Aalborg-virksomheden snart klar til at tage næste skridt.
- Vi er ved at forberede at gå ind i USA inden for to år. Derudover vil jeg gerne til Oceanien og Sydamerika. Vi har dog ikke en stor pengetank, så vi må tage det trin for trin, siger han til Jyllandsposten.
I bestræbelserne på at gøre udendørsmøblerne attraktive under varmere himmelstrøg købte Trip Trap tidligere på året rettighederne til et antibakterielt stof, der er modstandsdygtigt over for jordslåethed og lugtgener. Det skal bruges til hynder, som dermed kan ligge ude det meste af året. Denne investering blev i sidste uge fulgt op med overtagelsen af produktion og salg af en kollektion af loungemøbler fra designvirksomheden Karmameju.