19.147 fagfolk besøgte HI09
Selvom der er tale om en tilbagegang i forhold til seneste HI i 2007, blev årets messe pænt besøgt.
Trods det lidt lavere besøgstal har messen været et godt udstillingsvindue for såvel nye som eksisterende kunder. Og det er vigtigt i denne tid, blev det påpeget af flere:
- Det er altid svært at måle udbyttet af en messedeltagelse, men vi har uden tvivl fået vist branchen, at vi ”lever” og at der sker noget i vores virksomhed, fortæller Mikkel Wichmann, direktør i Domino Ink-Jet.
Han var selv taget med på messe for at hilse på såvel eksisterende som nye kunder, da han netop er tiltrådt som virksomhedens nye frontfigur. Han savnede dog nogle flere konkurrenter, da det efter hans overbevisning ville have trukket flere potentielle kunder til .
Også Still, der producerer et bredt udvalg af løftemateriel, havde op til messen holdt udkig efter konkurrenterne.
- Vi holdt skarpt øje med, om vore nærmeste konkurrenter meldte sig på deltagerlisten, og vi er noget overraskede over, at de ikke er kommet i år. Men vi tror på, at det er en god investering at være her, og onsdag og torsdag har vi haft meget at se til. Vi henvender os jo også til en stor skare af udstillerne her på messen, og mange har da også været forbi vores stand, fortæller Stills danske salgschef, Michael Helding.
Også en af messens woodtech-udstillere, Ceetec, melder om rimelig interesse for virksomhedens udstilling af lakeringsmaskiner.
Jesper Ellebæk Hansen kunne fortælle, at virksomheden har haft en del seriøse henvendelser, som han nu skal hjem og arbejde videre med. Men messen kunne dog godt være komprimeret ned til tre dage, lyder vurderingen.
Arrangørerne melder også selv om tilfredshed på messens sidste dag:
- HI 09 har levet op til de forventninger, der på forhånd var stillet til messen. Tidligere tog virksomheder hele afdelinger med. På grund af den aktuelle markedssituation sender de i dag måske to eller tre repræsentanter. Til gengæld har messens besøgende været målrettede, professionelle og højt kvalificerede. Det betyder, at et stort antal udstillere forlader Herning med både ordrer og mange nye kundeemner. Vi mærker optimisme og kampgejst hos HI's udstillere, og antallet af nyheder har ligeledes overgået alle tidligere messer, fortæller HI's projektleder Mona Jakobsen, MCH.
Læs mere:
Træindustrien fik fin entré på HI