23948sdkhjf

BoConcept tager styringen i Kina

Den danske møbelkoncern overtager 85 procent af ejerskabet i seks kinesiske BoConcept-butikker. Målet er at sikre ekspansion og vækst på det kinesiske marked.
BoConcept A/S indgik tirsdag en aftale om køb af masterrettigheden til BoConcept i Kina samt etablering af et nyt fælles joint venture med den hidtidige masterfranchiseejer, Trayton Group.

BoConcept og Trayton etablerer samtidig et nyt fælles kinesisk selskab, som med BoConcepts erfaring med driftsoptimering af retailkæder og Traytons betydelige kendskab til Kina skal udgøre fundamentet for vækst på det kinesiske marked.

Det fælles selskab overtager Traytons eksisterende seks butikker, mens de øvrige ni butikker i Kina fortsat vil blive drevet af selvstændige franchisetagere. BoConcepts ejerandel af selskabet udgør 85 procent.

- Med erhvervelsen af masterrettigheden til brandet og etableringen af en ny dedikeret markedsorganisation i Kina ønsker BoConcept at sikre en effektiv implementering og udrulning af det fulde koncept og dermed accelerere ekspansion og vækst på det kinesiske marked, som vurderes at indeholde et betydeligt potentiale for BoConcept, skriver BoConcept i en meddelelse til Fondsbørsen.

Aftalen ventes ikke at få indflydelse på ledelsens forventninger til regnskabsåret 2012/13.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.092