23948sdkhjf

Dansk møbelbrand nærmer sig trecifret millionambition

Det danske møbelbrand, New Works, startede på en ambitiøs vækststrategi i januar 2020. 

Den skulle få virksomheden til at runde en omsætning på 100 millioner danske kroner i 2025 - men med en markant vækst i netop omsætningen i 2022, er det mål rykket meget tættere end på end først beregnet. 

- Strategien har virket på trods af de seneste års kriser. Vi kommer tidligere end forventet til at nå denne milepæl, og vi kommer til snart at skulle se ind i de næste skridt på vækstrejsen, siger administrerende direktør i New Works, Nikolaj Meier. 

Fakta om New Works

  • Det danske designbrand New Works blev i 2015 etableret af Nikolaj Meier og Knut Bendik Humlevik
  • I dag bliver New Works forhandlet i over 40 lande gennem over 1.000 forhandlere online og fysisk
  • Brandet har hovedsæde i København og er repræsenteret hos modehuse som Chanel, Hérmes og Cartier

Mens det konkrete omsætningstal for virksomheden i 2022 ikke oplyses, skriver New Works i en pressemeddelelse, at resultatet før skat er på 7,7 millioner kroner i det forgangne år. Forrige år var det tal cirka fire millioner kroner, viser tal fra CVR. 

Og fra 2020 til 2022 har man firdoblet omsætningen - og det endda på trods af både corona-, inflations- og energikrise, skriver New Works. 

- Det har selvfølgelig ikke været uden søvnløse nætter at føre en vækstrejse i denne tid. Vi har dog holdt fast i vores strategi og har på trods af de udefrakommende udfordringer, der har været, kunne følge den til punkt og prikke, siger Nikolaj Meier. 

Han tilføjer, at ambitionerne for 2023 er at udvide produktsortimentet, ansætte flere folk i staben og indgå nye designsamarbejder. 

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11