BoConcept: 100 butikker i Kina om 7-8 år
Møbelkoncernen har store ambitioner i Fjernøsten, hvor især Kina rummer potentiale for vækst.
Målet er at skabe fundamentet for fremtidig ekspansion og vækst på det kinesiske marked, og ifølge regionsdirektør Kim Mølholm er potentialet stort. I et interview med dagbladet Børsen vurderer han således, at BoConcept på relativt kort tid vil være i stand til at tredoble omsætningen i Fjernøsten:
- Potentialet er enormt i Kina. Om syv-otte år kan der være mindst 100 Boconcept-butikker. I dag har vi 14. I Japan er der plads til mindst ti mere, og i lande som Korea, Indonesien og Thailand er der også plads til flere, siger Kim Mølholm, barnebarn til grundlægger Tage Mølholm.
Ifølge Børsen har BoConcept i dag omtrent 50 butikker i Fjernøsten og henter cirka 15 procent af sin samlede omsætning i regionen med Japan som det største marked.
Kim Mølholm afviser i øvrigt ikke, at han på et tidspunkt vil være et emne som ny topchef i koncernen. På nuværende tidspunkt er fokus dog først og fremmest på at forløse vækstpotentialet i Asien.