23948sdkhjf

BoConcept: 100 butikker i Kina om 7-8 år

Møbelkoncernen har store ambitioner i Fjernøsten, hvor især Kina rummer potentiale for vækst.
I samarbejde med den hidtidige masterfranchiseejer i Kina, Trayton Group, etablerede BoConcept i sidste måned et nyt joint venture selskab, der sikrer den danske møbelkoncern 85 procents ejerskab af seks kinesiske butikker.

Målet er at skabe fundamentet for fremtidig ekspansion og vækst på det kinesiske marked, og ifølge regionsdirektør Kim Mølholm er potentialet stort. I et interview med dagbladet Børsen vurderer han således, at BoConcept på relativt kort tid vil være i stand til at tredoble omsætningen i Fjernøsten:

- Potentialet er enormt i Kina. Om syv-otte år kan der være mindst 100 Boconcept-butikker. I dag har vi 14. I Japan er der plads til mindst ti mere, og i lande som Korea, Indonesien og Thailand er der også plads til flere, siger Kim Mølholm, barnebarn til grundlægger Tage Mølholm.

Ifølge Børsen har BoConcept i dag omtrent 50 butikker i Fjernøsten og henter cirka 15 procent af sin samlede omsætning i regionen med Japan som det største marked.

Kim Mølholm afviser i øvrigt ikke, at han på et tidspunkt vil være et emne som ny topchef i koncernen. På nuværende tidspunkt er fokus dog først og fremmest på at forløse vækstpotentialet i Asien.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078