Designlydens mester vil åbne high street-butikker i verdens storbyer
B&O vil være mere eksklusive, og for at opnå den status er de nu gået i gang med næste skridt i topchef Kristian Teärs plan.
For efter de tidligere på året fjernede produkterne fra over 1000 forhandlere, så er de i gang med at opruste på eget butiksnetværk. Således har de for nyligt åbnet nye flagskibsbutikker i London, Paris og New York.
Og flere er på vej, skriver Børsen.
- Vi ønsker at åbne ti lignende butikker så hurtigt, det kan lade sig gøre. Det er stadig meget usikkerhed i verden. Men over en periode på fem-seks år håber vi at have omkring 30 af denne type butikker rundt om i verden, siger Kristian Teär til Børsen.
Direktøren fortæller, at de nye butikker kommer til at skille sig ud fra andre B&O-forretninger på særligt ét parameter: eksklusivitet.
Butikkerne skal udgøre en oplevelse i sig selv, og blandt andet har butikken i London en bar. Derudover bliver det store butikker der ligger i mondæne kvarterer med naboer som Balenciaga og Louis Vuitton.
De eksklusive butiksåbninger kommer som led i B&Os strategi om i endnu højere grad at positionere sig som et luksusbrand. Tidligere har Kristian Teär også brugt det som forklaring på, at selskabets produkter bliver ved med at stige i pris.