23948sdkhjf

Her er Bolia-direktørs tanker om nyt visuelt udtryk

24 års historie fik mandag et nyt kapitel for møbelkæden Bolia

Mandag bød på en ny start for møbelkæden Bolia. 

En ny visuel identitet - herunder også et spritnyt logo - skal tegne fremtiden for Bolia, der i fremtiden vil have endnu mere fokus på at forene sine to salgskanaler i henholdsvis den fysiske detailhandel samt i e-handlen.

Bolia

  • Bolia er et dansk designbrand, der også er repræsenteret globalt.
  • Kæden har 85 butikker.
  • Og derudover webshops i 30 europæiske lande. 
  • Lars Lyse Hansen er administrerende direktør. 
  • Sammen med agenter, forhandlere og partnere er Bolia repræsenteret i 50 lande verden over. 
  • Bolia er en del af Lars Larsen Group.

Kilde: Bolia

- I løbet af de sidste 24 år har Bolia oplevet en stærk vækst og udvikling. Vi ønsker, at det nye logo afspejler vores udvikling som et globalt brand og tydeliggør vores nye identitet – samtidig med at vi bevarer vores skandinaviske rødder med respekt for godt håndværk og kreativitet, udtaler Lars Lyse Hansen, administrerende direktør i Bolia. 

Han tilføjer, at fjernelsen af ".com" i Bolia-logoet skal illustrere en "afsked med den rendyrkede dotcom-æra", og i stedet vil direktøren se ind i "en fremtid, hvor detail- og e-handel udgør en samlet enhed". 

Måske de første i verden

Bolia har efterhånden 24 år på bagen som virksomhed. 

I 2005 tiltrådte Lars Lyse Hansen som direktør i møbelkæden, og han peger på, at Bolia ved sin stiftelse "på mange måder var pionerer". 

- Dengang var Bolia sandsynligvis det første møbelfirma i verden, der brugte et point of sale-system i de fysiske butikker, og derved fjernede vi barrieren mellem detail- og e-handel. Derfor var det naturligt for vores brand at benytte et Bolia.com-logo, der udtrykte det unikke i vores koncept, forklarer direktøren.

 Bolia-kæden kom ud af det seneste regnskabsår med et minus på bundlinjen på cirka 19 millioner kroner. 

- Vores årsresultat er primært blevet negativt påvirket af et stort valutakurstab på grund af de svage norske og svenske valutaer og stigninger i råvarepriserne, som vi har valgt ikke at videreføre fuldt ud til vores kunder, forklarede Lars Lyse Hansen i forbindelse med offentliggørelsen i november sidste år

BOLIA A/S
Regnskabsår 2022 2021 2020
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Nettoomsætning 1275,3 1315,1 1176,4
Bruttofortjeneste 300,8 328,8 334,7
Resultat af primær drift -5,7 50,0 96,7
Resultat før skat -21,9 43,7 88,5
Årets resultat -19,4 35,8 65,7
Balancestatus 504,0 538,0 494,2
Egenkapital 140,3 159,7 188,9
Antal ansatte 443 415 347
Kilde: CVR

Se nøgletal for:
Læs mere om: møbler
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.48