23948sdkhjf

Ikea har ved en fejl trukket tusindvis af kroner fra kunder

Ingen kunder skal frygte, at der bliver trukket vilkårlige beløb i fremtiden, forsikrer Ikea efter it-fejl

Over 2000 kunder hos møbelkæden Ikea har uretmæssigt fået trukket op mod tusindvis af kroner fra deres konti.

Det skyldes en "menneskelig fejl i håndteringen" af et it-system.

Det oplyser Ikeas kommunikationsdirektør Christian Mouroux til B.T.

Beløbene svinger mellem et par tusind og op til 60.000 kroner, skriver mediet.

- En gruppe kunder er blevet trukket et beløb, som de ikke skulle være blevet trukket, på baggrund af en hel eller delvis annullering af deres ordre, skriver Christian Mouroux.

Ikea forsikrer, at ingen kunder skal frygte, at der bliver trukket vilkårlige beløb fremover.

Christian Mouroux skriver til B.T., at "langt de fleste" af kunderne har fået tilbageført deres penge. Ikea arbejder på at få overført de sidste beløb.

Kommunikationsdirektøren skriver desuden til B.T., at møbelforhandleren har "et dedikeret fokus" på at sikre, at den slags fejl ikke gentager sig igen.

Det fremgår ikke, hvor stort et samlet beløb der er tale om.

Det fremgår heller ikke, hvornår fejlen skete.

Christian Mouroux oplyser til B.T., at alle kunder vil modtage et personligt brev fra Ikea torsdag med information.

Ikea har ifølge sin hjemmeside årligt 9,3 millioner besøg i varehusene og 46,9 millioner besøg på enten www.ikea.dk eller i Ikeas app.

I dag har Ikea seks varehuse i henholdsvis Taastrup, Gentofte, København, Odense, Aarhus og Aalborg.

/ritzau/

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109