23948sdkhjf

Trip Trap kobler kvalitet og ansvarlighed

Bæredygtighed og socialt ansvar er kædet sammen i Trip Traps forretning. Designvirksomhedens adm. direktør deltager den 10. oktober i en paneldebat om mærkningsordninger og CSR ved CSR-konferencen In Good Company.
Da træ er det dominerende materiale i Trip Traps designs, har træ været et oplagt udgangspunkt i virksomhedens bæredygtighedsstrategi. Derfor blev virksomheden bl.a. FSC-certificeret tilbage i 2003 og anvender i dag i videst muligt omfang FSC-certificeret træ. Målsætningen er udelukkende at anvende FSC-træ i 2020. På den måde vælger Trip Trap som så mange andre virksomheder, at bruge mærkningsordninger som en del af en overordnet CSR-strategi.

- Trip Trap har altid været en virksomhed, der slår på kvalitetsaspektet i vores designs, og med FSC kan vi tage det et skridt videre og være med i det fremskridt, der er i ordningen, siger Carina Nørgaard, kommunikationschef hos Trip Trap, og fortsætter:

- At være FSC-certificeret er for os et spørgsmål om, at vi selv kan stå inde for, at vi arbejder i træ, og at de generationer, der kommer efter os, har mulighederne for også at arbejde med skovbrug. Hvis vi alle bruger træ uden at tænke på, hvordan skovområderne og folk omkring dem bliver behandlet, så er der på et tidspunkt ikke mere træ. Hos Trip Trap vil vi gerne efterlade noget til de næste generationer.

”Brug og bevar”
Trip Trap arbejder med eksterne partnere og interesseorganisationer for at sikre bæredygtighed omkring deres produkter. I 2010 blev virksomheden medlem af UN Global Compact, som forpligter virksomheder til at forene deres forretningsgange med ti principper inden for menneskerettigheder, arbejde, miljø og anti-korruption.

En del af bæredygtighedsstrategien hos Trip Trap kaldes ”Brug og bevar”. Holdningen er, at produkter af høj kvalitet er bedre for miljøet. F.eks. mener man, at møbler med lang levetid har en mindre miljøbelastning fra råvareudvinding, transport, emballage og bortskaffelse i forhold til møbler, der kræver hurtigere udskiftning på grund af lavere kvalitet.

Deltag i In Good Company den 10.-11. oktober i København og debatten, når Trip Trap i et panel med repræsentanter fra Kährs, Marks & Spencer og Munio diskuterer CSR, og hvordan virksomheder kan bruge en mærkningsordning til at opbygge sit brand.

In Good Company byder desuden på paneldebatter og taler med verdens førende CSR-folk og toneangivende NGO’er. Heriblandt altså adm. direktør i Trip Trap Jesper Panduro.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093