Sengeproducent kommer kunder til undsætning efter møbelkonkurs
En del kunder følte sig taget ved næsen, da Bolighuset Werenberg gik konkurs i starten af oktober.
Der blev solgt møbler på livet løs til dagen før konkursen. Kunder endte med at betale for en vare, de aldrig fik. Men nu har nogle af dem fået noget at glæde sig over.
Sengeproducenten Auping har valgt at forære kunder de senge, som er produceret af dem og købt hos Werenberg. Det skriver Fyens Stiftstidende, som også beretter, at det drejer sig om tre kunder.
- Dette handler ikke om at få en god historie i avisen. Auping er en 136 år gammel, familieejet virksomhed, hvor ansvarlighed altid har været en kerneværdi. Da sengen allerede var i produktion, var det naturligt for os at hjælpe Lene, når hun stod i en svær situation, siger direktør Kim Elmer Nielsen til Fyens Stiftstidende.
Netop ”Lene”, som direktøren omtaler, var fortørnet i dagene efter konkursen af Werenberg.
Begyndte at tude
Hun er fleksjobber og hedder Lene Hyldeberg Sørensen. Hun købte en seng til 62.500 kr. og skulle have den leveret senere. Men pludselig stod hun til at tabe alle pengene.
- Jeg er vred, frustreret og ked af det. Jeg stamper ikke lige 62.500 kroner op af jorden igen til en ny seng, sagde Lene Hyldeberg Sørensen dengang til TV2 Fyn.
Men nu skal hun ikke være ked af det længere, for hun havde købt sengen af Auping, som nu kommer de berørte kunder til undsætning. Til Fyens Stiftstidende fortæller Lene Hyldeberg Sørensen, at hun begyndte at tude, da hun fik at vide, hun ville få sengen alligevel.
I starten af august beskrev Wood Supply konkursen, som skyldtes en økonomisk krise og fejlslagen digital omstilling. Det kan du læse mere om her.