23948sdkhjf

BoConcept klar til at udvide satsning på e-handel

Møbelkoncernen vil inden for et års tid åbne online-butikker på flere store europæiske markeder, men de fysiske butikker er fortsat de vigtigste, siger marketingchef.
For knap to år siden gik BoConcept online med sit nuværende e-handelskoncept; ”My BoConcept”, der giver brugerne adgang til virtuel indretning i 3D. Indtil videre er konceptet udrullet i Danmark, England, Sverige og Holland, og på kort sigt er målsætningen, at fem procent af den samlede omsætning skal genereres via internettet.

På længere sigt er ambitionerne større, og inden for et år vil BoConcept åbne internetbutikker på flere af koncernens store europæiske markeder. Det fortæller marketing director Palle Larsen til Herning Folkeblad.

- Nethandel vil nok især få en rolle på tilkøb, hvor du eksempelvis har købt en sofa i butikken og så køber et bord eller et andet relateret produkt på nettet, siger Palle Larsen til avisen. Han forklarer, at den digitale verden blandt andet kan bruges til at kanalisere et besøg i en butik og til at knytte kunderne tættere til brandet.

BoConcept har i dag 255 fysiske butikker, og det er og bliver den vigtigste salgskanal, understreger Palle Larsen. Satsningen på e-handel vil således ikke ske på bekostning af de fysiske butikker, for strategien er at få de to kanaler til at supplere hinanden – om kunden starter i butikken eller på web er i den sammenhæng ligegyldigt, forklarer han.

- Da det er en forholdsvis stor beslutning at købe en sofa, vil de fleste gerne se den inden et køb. For os er netbutikken lige så meget et spørgsmål om at møde kunderne, der hvor de vil møde os, uddyber Palle Larsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094