23948sdkhjf

Vinduesproducent ændrer salgsstrategi efter fusion

Hos det fusionerede Nordan Vinduer vil man udnytte begge fusionsparters styrker i ny salgsstrategi

Der er skruet op for salgsambitionerne hos Nordan Vinduer, efter fusionen mellem Nordan og STM Vinduer er en realitet. Målet er at styrke den danske position betydeligt, og væksten skal hentes på både øget forhandlersalg og flere projektsager.

- Sammenlægningen af de to virksomheder giver os helt nye muligheder for vækst, udtaler Lars Christensen, salgsdirektør hos Nordan Vinduer i en pressemeddelelse.

Fusionen, der blev effektueret 1. januar, var ifølge virksomhederne et naturligt skridt, efter Nordan i 2020 overtog 70 pct. af aktierne i STM Vinduer på Langeland, mens de resterende 30 procent blev erhvervet i 2023. Og med den nye salgsstrategi er planen at udnytte de styrkepositioner, de to virksomheder tidligere har haft hver især.

- Byggemarkeder og trælaster kan nu tilbyde sine kunder en bredere palet af produkter, som forhandlerne ikke har haft på hylderne før, fordi Nordan før fusionen udelukkende handlede direkte med slutkunderne, forklarer Lars Christensen. 

Omvendt foregik alt STM Vinduers salg før fusionen via forhandlere, og siden offentliggørelsen af fusionsplanerne har salgsdirektøren talt med forhandlerne om de salgskanaler, virksomheden nu har i sinde at benytte sig af.

- Vi har overfor forhandlerne været fuldstændig transparente omkring vores markedsstrategi, siger Lars Christensen, og fortsætter:

- Vi vil øge vores salg via trælaster og byggemarkeder, og vi vil samtidig bevare den tætte kontakt til de af landets største entreprenører, der historisk har handlet med Nordan Danmark og herved opnå en større markedsandel af den del af projektsalget, der i forvejen går uden om forhandlerne.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062