Rekordregnskab fra Bolia
Med tocifret vækst i sit seneste regnskabsår har møbelkæden appetit på mere. Tyskland bliver den næste store satsning.
- Vi er meget tilfredse med den vækst, vi har haft. De sidste tre år har vi haft 80 pct. salgsvækst, og det er vi stolte af, for branchen er stadig kriseramt. Så der skal arbejdes hårdt for det, siger Bolias administrerende direktør Lars Lyse Hansen til avisen.
Ifølge direktøren er opskriften på Bolias succes kædens forretningsmodel, hvor der både satses på nyt møbeldesign og oplevelser i butikkerne, og en total integration af butikker og netsalg via kædens digitale platform. Bolia er desuden i gang med at udvikle en ny engros-salgskanal til fjernere markeder som Schweiz, Italien, Holland og Dubai, siger han til avisen.
Han pointerer, at der er tale om et langt sejt træk, som kæden har arbejdet på siden 2008, og som har krævet store investeringer undervejs. Tidligere har moderselskabet Jysk Holding ydet en økonomisk håndsrækning, men fremadrettet er det planen, at Bolia selv skal finansiere sin vækst.
Hidtil har Norge været det største marked for Bolia, hvor møbelkæden pt. har 14 butikker. I Danmark har man syv og Sverige og Tyskland tæller hver seks. I det kommende år er det imidlertid planen at udvide sit tilstedeværelse på det tyske marked med nyåbninger i henholdsvis München, Berlin og Essen.